اولین نشست تخصصی کارگروههای علمی-تخصصی دانشگاههای استان با فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان چگنی روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه که به ابتکار و دعوت جناب آقای دکتر بازگیر فرماندار شهرستان چگنی برای اولین بار در استان تشکیل شد، روسا، معاونین و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشگاه سما، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشکده فنی و حرفه‌ای و بسیج اساتید استان به بحث و تبادل نظر پیرامون الگوها و راهبردهای رشد و توسعه شهرستان چگنی در حوزه های مختلف پرداختند.

فرماندار شهرستان چگنی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مسئولین و اساتید دانشگاهی ، برقراری ارتباط نظام‌مند و پیش‌بَرَنده میان دانشگاهها و دستگاههای اجرایی شهرستان از طریق تشکیل کارگروههای مشترک تخصصی را هدف اصلی برگزاری این نشت برشمرده و عنوان داشتند: امیدواریم ضمن برگزاری دوره‌های مهارتی
و استفاده از پتانسیل مراکز وزارت علوم در جهت تامین نیازهای مهارتی منابع انسانی دستگاههای دولتی، بتوانیم از ظرفیت علمی دانشگاهها در راستای تدوین نظام مسائل شهرستان و یافتن راهکارهای علمی برای برون رفت از مشکلات شهرستان نهایت بهره را ببریم.

در ادامه اساتید دانشگاهی حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاههای خود پیرامون نحوه ایجاد حلقه واسط دانشگاه و مدیریت اجرایی شهرستان و نیز شکل گیری کارگروههای علمی، تخصصی و کاربردی با توجه به شرایط و ظرفیتهای بومی شهرستان پرداختند.

لزوم ارائه راهکارهای علمی و عملی توسعه پایدار روستایی، ضرورت مدیریت منابع آب و خاک، اهمیت فعال نمودن نهاد تعاونی، تدوین الگوی بومی کارآفرینی در شهرستان، بررسی شیوه‌های نوین افزایش بهره‌وری در حوزه‌های کشاورزی، باغداری و دامداری و تاکید بر ضرورت توسعه متوازن شهر و روستا بعنوان یکی از عوامل پیش‌گیری از مهاجرت روستاییان از دیگر مباحث طرح شده توسط اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان بود.

همچنین مقرر گردید سازوکار تشکیل کارگروهها و تعیین اولویت‌بندی مسائل و مشکلات شهرستان، در جلسات آتی در دستورکار قرار گیرد.

در پایان نیز توافقنامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف میان فرمانداری شهرستان چگنی و دانشگاههای مختلف استان امضا گردید.

b_300_0_16777215_00_images___mfnr.jpg

 b_300_0_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2022-05-22-at-12.35.08-AM-1.jpegb_300_0_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2022-05-22-at-12.35.09-AM.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید