روز سه شنبه ۲۹شهریور ماه نشست هم اندیشی بانوان فعال شهرستان چگنی با حضور خانم ولی پور مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری و به ریاست دکتر بازگیر فرماندار چگنی و جمعی از بانوان فعال شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

در ابتدا دکتر بازگیر در خصوص  وضعیت اشتغال بانوان شهرستان و معضلات و آسیب های موجود در خانواده های روستایی و همچنین لزوم استقبال بانوان از طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی و حمایت مالی دولت از طریق اعطای تسهیلات اشاره نمودند و بیان داشتند که ایجاد و یا شناسایی بازار فروش قبل از تولید امری ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد که بانوان باید قبل از ایجاد کارگاه و تولید محصول مدنظر قرار دهند که در آینده دچار ضرر نشوند.همچنین ایشان از بانوان فعال شهرستان خواستار همکاری و تعامل بیشتر با خانم اصل مرز کارشناس و دبیر جلسات  امور بانوان شهرستان شدند.

در این جلسه هر یک از بانوان به بیان مشکلات و نقطه نظرهای خود در حوزه های مختلف از جمله موضوع ورزش بانوان و نبود فضای ورزشی  و تفریحی مناسب مختص بانوان و همچنین عدم حمایت از قهرمانان رشته های ورزشی شهرستان با توجه  به کوتاهی هایی که در گذشته بوده پرداختند. ایشان در ادامه صحبتهای خود در بحث مشاغل خانگی خواستار راهنمایی ،مشاوره و برپایی کلاسهای آموزشی  و همچنین حمایت همه جانبه از سوی مسئولین بودند.

در ادامه  جلسه ولی پور مدیر کل امور زنان و خانواده ضمن شنیدن صحبتها و نظرات بانوان حاضر در جلسه بیان داشتند که دفتر امور بانوان استانداری با تشکیل ۷کارگروه در حوزه های مختلف مربوط به بانوان و همکاری اساتید دانشگاهها در امر آسیب شناسی و سایر معضلات و مشکلات مربوط به بانوان و خانواده و همچنین اشتغال و حمایت از طرح های کارآفرینی مختص بانوان گام جدی برداشته و امید است درآینده با همکاری بانوان فعال ،در تمامی شهرستانها در ایجاد این کارگروه ها اقدام نمایند.ضمن اینکه  ایشان درخصوص مشاغل خانگی و همچنین ایجاد بازارچه فروش تولیدات خانگی و لزوم ترویج فرهنگ کار و اشتغال در بین بانوان اشاره نمودند و قول مساعدت و پشتیبانی از برنامه های مدنظر بانوان پای کار را به آنها دادند.

در پایان جلسه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با ارائه میز خدمت به صورت خصوصی با بانوان شهرستان چگنی ملاقات نمودند.

b_300_0_16777215_00_images_6_6345556.jpgb_300_0_16777215_00_images_6_66565.jpgb_300_0_16777215_00_images_1_998578.jpgb_300_0_16777215_00_images_1_65655.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید