یکشنبه ۱۵آبانماه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چگنی با حضور مجید طائف  مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان لرستان و ریاست دکتر بازگیر فرماندار چگنی و حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

ابتدای جلسه دکتر بازگیر ضمن عرض خیرمقدم به آقای طائف بعنوان مهمان ویژه و همچنین حاضرین در جلسه ، در خصوص مشکلات و پتانسیل های موجود در شهرستان بیان داشتند:

این شهرستان در گذشته از لحاظ اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت داشته که بخاطر خشکسالی پیش آمده این پتانسیل بصورت کامل از بین رفته است و همین امر موجب بیکاری شدید و فقرمطلق بسیاری از مردم شهرستان شده. ایشان در ادامه صحبت های خود ذکر کردند:با توجه به اینکه شهرستان چگنی از لحاظ آسیبهای اجتماعی و در کل محرومیت از حیث آماری بسیار نگران کننده میباشد، لذا میطلبد این بعد از محرومیت با همکاری ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به ماهیت خدمت رسانی آن ،کاسته و رفع شود. وی خواستار شد،جهت ارائه بهتر خدمات این نهاد به مردم شهرستان چگنی و پیش برد اهداف ،اقدام به تاسیس دفتر در این شهرستان نمایند.

در ادامه هر یک از اعضا پیشنهادات و نظرات تخصصی و گزارش اقدامات مربوط به حوزه خود جهت اشتغالزایی و رفع معضلات شهرستان به مدیر کل دعوتی ارائه نمودند.

 ابتدا سپهوند بعنوان دبیر کارگروه به  ارائه گزارش فعالیتهای اشتغالزایی صورت گرفته پیرو مصوبات قبلی پرداختند. 

سپس نامداری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان  ضمن گزارش اشتغالزایی در حوزه کشاورزی خواستار حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح های ذیل شدند:

 ۷۰ طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بین۲۰ تا ۷۰ درصد که نیاز به اعتبار تکمیلی دارد. - کشت گیاهان دارویی در شهرستان با توجه به پتانسیل موجود. - کشت باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده - طرح پرورش مرغ بومی تخمگذار - نیاز شدید شهرستان به سردخانه - نیاز شدید شهرستان به حداقل یکدستگاه چاپر برداشت ذرت علوفه ای.

در ادامه پیشنهادات اعضا ،باباعلی رییس اداره صمت چگنی طرح دانه بندی انواع شن و ماسه از باطله های معادن متروک در اختیار سازمان صمت با رنگ بذیری بالا جهت تولید بلوک کف پوش معابر و پارکها را جهت حمایت مطرح نمودند.

فروتن رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی  نیز به نوبه خود بیان کرد: حمایت از تولید در مناطق روستایی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
بهنام فروتن مدیر کمیته امداد شهرستان چگنی در جلسه شورای اشتغال با اعلام این مطلب گفت:ظرفیت نیروی انسانی ماهر در مناطق روستایی نیازمند توجه و کارآفرینی است ،وی به خوشه های تولید و فرآوری گیاهان دارویی و تولید صنایع دستی و پوشاک اشاره کرد و افزود:ستاد فرمان اجرایی امام حداقل دو کارگاه برای مددجویان ایجاد نماید. وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و روستایی شهرستان اشاره کرد و گفت :ترک تحصیل دانش آموزان زمینه ساز آسیب اجتماعی است. و لازم است امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تحصیل در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

در پایان ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات مدیران شهرستان ،محمدی بخشدار مرکزی خاطر نشان کرد: همانطور که از اسم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت پیداست ،میطلبد که با یک برنامه ریزی دقیق و همکاری و همسویی مسئولین شهرستان گام اساسی در جهت رفع مشکلات برداشته شود. ایشان افزود با توجه به اینکه فلسفه بنیاد برکت توسعه اشغالزایی بویژه  در روستاها میباشد لذا لازم است کارگزارن این بنیاد تعامل و همکاری بیشتری با بخشداریها با توجه به خط مستقیم  بودن ارتباط آن با روستاها ، داشته باشند.وی همچنین پیشنهاد ایجاد کمیته نظارتی بر نحوه اجرای نهایی طرح های اشتغالزایی که وام دریافت مینمایند را ارائه نمود.

 

طائف مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام و میهمان ویژه جلسه پس از شنیدن تمامی صحبت ها ،ضمن تشکر از تمامی حاضرین به تشریح  وظایف این ستاد با توجه به وظایف و پیشنهادات ارائه شده بیان نمود:

- از جمله نوع تسهیلات اعطایی این ستاد درحوزه کشاورزی میتوان به خرید ادوات کشاورزی ،کشت گیاهان دارویی بصورت مکانیزه با مقیاس حداقل ۲۰۰ هکتار اشاره نمود.

- در حوزه بهداشت یک پروژه مختص شهرستان چگنی میباشد و در زمینه زوجهای نابارور ،۳قلوزایی و سه فرزندی حمایتهای ویژه ای پیش بینی شده.

- در حوزه بهزیستی کودکان کم بضاعت دارای مشکل بینایی حمایت میشوند.

- در حوزه نوسازی مدارس به میزان ۴۰ درصد همکاری خواهد شد.

- در زمینه طرح های دانش بنیان روستا محور حمایت ویژه خواهد شد.

- درخصوص طرح های مسکن یکنفره در قالب مصوبه همکاری خواهد شد.

 

در پایان این جلسه دکتر بازگیر خواستار حمایت جدی این ستاد از رفع معضل پرچالش آب شرب شهرستان در قالب تجهیز شرکت آبفا  جهت آبرسانی روستایی شدند. 

 b_300_0_16777215_00_images_8_0900000999.jpg

 b_300_0_16777215_00_images_8_7678997331.jpgb_300_0_16777215_00_images_678999900012.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید