یکشنبه۱۵ آبانماه جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان چگنی به ریاست دکتر بازگیر فرماندار و حضور کارشناسان علوم پزشکی و بهزیستی و سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه دکتر بازگیر ضمن تاکید بر مناسب سازی اماکن و ادارات و پارکها و محیط های تفریحی از سوی مسئولین شهرداری به ویژه شهرداریها ،خواستار توجه جدی به بحث ایاب و ذهاب سالمندان در ادارات و ایجاد رمپ برای عزیزان سالمند و معلول شدند.

بازگیر  در ادامه صحبتهای خود افزود: امید است ترتیبی اتخاذ شود که با همکاری نهادهای مرتبط از جمله کمیته امداد و بهزیستی نسبت به فرهنگ سازی بهینه از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی در جهت ازدواج مجدد سالمندانی که تنها هستند، گامی موثر برداشته شود.

در ادامه جلسه خانم مهندس پورنصیر کارشناس فرمانداری و دبیر جلسه مذکور به ارائه گزارشی جامع از تحقیق و بازرسی میدانی صورت گرفته ایشان از وضعیت مناسب سازی ادارات شهرستان نسبت به سالمندان و معلولین پرداختند.

پورنصیر دبیر شورای ساماندهی سالمندان شهرستان بیان داشتند: با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته از سطح ادارات ،نیاز است هر چه سریعتر تمامی ادارات شهرستانی،بالاخص اداراتی که دارای مراجعه کننده بیشتری نسبت به سایر  هستند، در خصوص مناسب سازی این فضاها و ایجاد رمپ اقدام عاجل نمایند.

در جلسه مذکور، خانم قاسمی کارشناس امور سالمندان با ارائه  دستورالعملهای تهیه شده و آمار سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی، توضیحات کاملی در خصوص وضعیت سالمندان  شهرستان چگنی ذکر نمودند.

در این جلسه زینی وند معاون شبکه بهداشت چگنی با بیان اینکه  طبق آمار تعدادی از سالمندان دارای مشکل فشار خون و دیابت هستند، خواستار توجه بیشتر به این قشر از طریق تهیه ویلچر و ارائه مکمل های مربوط به آنان از طریق نهادهای حمایتی شدند.  

b_300_0_16777215_00_images_8_76755322111.jpgb_300_0_16777215_00_images_8_11233455666.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید