یکشنبه ۱۳ آذر جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان چگنی به ریاست دکتر بازگیر فرماندار چگنی و حضور اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان و سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری چگنی، در این جلسه دکتر بازگیر ضمن خیر مقدم به آقای صفاپور و اعضای حاضر در جلسه به بیان دستور کار جلسه پرداخت و گفت:

متاسفانه شهرستان چگنی با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری خصوصا در بخش محروم شاهیوند،از لحاظ کشت خشاش و سوء استفاده از مواد در سالیان اخیر دچار رشد نا امید کننده ای بوده است و میطلبد مسئولین شهرستانی علی الخصوص منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بصورت هماهنگ،ضمن حدنگاری اراضی، مزارع زیر کشت خشخاش  که اکثرا در مناطق صعب العبور شمال غربی شهرستان بوده، با توجه به فصل کاشت آن، اقدام به بازدید روزانه و یا هفتگی و شناسایی و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی نمایند.

دکتر بازگیر در ادامه سخنان خود از صفاپور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  خواستار حمایت مالی این ستاد جهت تامین نیازمندیهای امهای مزارع کشت خشخاش در شهرستان شدند. 

در ادامه اینb_300_0_16777215_00_images_9__.jpg جلسه هر یک  از اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در امر پیشگیری و مبارزه با این معضل خانمان سوز پرداختند و راهکارهای خود از جمله اشتغالزایی و  اعطای تسهیلات از طریق اداره کار،جهادکشاورزی و ارگانهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی  و نیز  فرهنگ سازی و آموزش های پیشگیرانه از طریق آموزش و پرورش را ارائه نمودند.

اردشیر صفاپور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در پایان صحبتها  و ارائه پیشنهادات اعضا ضمن تشکر از از حضار بیان داشتند:  ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به تازگی با ایجاد مکانی مناسب برای معتادین متجاهر در منطقه شهرک گل سفید خرم آباد موجبات جمع آوری این معتادین از سطح شهر را فراهم نموده است و شهرستان چگنی نیز درصورت وجود این نوع معتادین(متجاهر)  میتواند از مکان مذکور استفاده نماید.

ایشان در ادامه خواستار همکاری جدی بخشداریها در جهت برپایی جلسات و کلاسهای توجیهی برای شوراها و دهیاران در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شدند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید