🔷 *ساختمان بنیاد شهید شهرستان چگنی افتتاح می شود*

 

 

*حجت الاسلام و المسلمین دکتر هبت اله هاشمی*، ظهر امروز یکم اسفندماه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان چگنی که به ریاست *دکتر بازگیر فرماندار چگنی* و حضور تمامی اعضا برگزار شد، بر ضرورت اکرام خانواده شهدا و جانبازان تأکید کرد و اظهار داشت: در باب اکرام خانواده شهدا سخن از پیامبر(ص) است که خداوند فرموده است در هر خانه ای یک نفر شهید شود، من میزبان آن خانه هستم.

وی، افزود:شهرستان چگنی تاکنون ۱۴۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و در اغتشاشات اخیر دو شهید مربوط به شهرستان چگنی بود، که نشانه عشق و ایثار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه کنگره شهدا در شهرستان های استان در حال برگزاری است، عنوان کرد: استفاده از عکس  شهدا که در فرمانداری ها که محل مراجعه عموم مردم است، از جلوه های زیبایی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به ۲۲اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید، روز شهید و روز جانباز در این ماه اظهارکرد: از ۶ اسفند روز جانباز تا ۲۲ اسفند در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا برنامه های اجرا می شود و در شهرستان ها دیدار با خانواده شهدا دراین ایام مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: زنگ شهید و استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی و دستگاه های اجرایی استان از دیگر برنامه های پیش رو در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: در کنار عکس سردار دلها عکس شهدای شهرستان چگنی در ورودی شهر نصب شود.

وی یادآور شد: اقدامات لازم برای تهیه ساختمان بنیاد شهید شهرستان چگنی در حال انجام هست و به زودی این مرکز خریداری می شود و در روز شهید  در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه یکی از قبور شهدا در چگنی به ساماندهی نیاز دارد، گفت: در صورت رضایت خانواده شهید به زودی این قبر ساماندهی می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت و ضبط خاطرات شهدا شهرستان چگنی در حال انجام است، عنوان کرد: تاکنون چهار کاروان ایثارگر به عتبات عالیات اعزام شده است و به زودی از شهرستان چگنی نیز یک کاروان اعزام می شود

 

🗓دوشنبه یکم اسفندماه

 

🌐 *فرمانداری چگنی در ایتا*👇

*eitaa.com/farmandari_chegeni*

b_300_0_16777215_00_images_11_Polish58589988.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید