"جلسه شورای فرهنگ عمومی"

 

➖صبح امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور دکتر احمدی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد استان لرستان، فرماندار محترم و اعضای محترم شورای اداری شهرستان به ریاست امام جمعه محترم شهرستان برگزار گردید. 

 

🔰در ابتدای جلسه دکتر بازگیر فرماندار محترم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تبریک به مدیر جدید اداره ارشاد اسلامی شهرستان چگنی، عنوان داشتند: 

ما به عنوان دولت وظیفه داریم كه توجّه كنیم به جریان عمومی فرهنگ جامعه؛ 

اصلاح فرهنگ عمومی، از کارهای مهم است؛ چون این کار، محور همه‌ی کارهای دیگر است... 

 

🔰 در ادامه حجت الاسلام مومنی فر امام جمعه محترم شهرستان ضمن خیر مقدم و تشکر از مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابت اجابت دعوت و حضور در این جلسه عنوان داشتند: 

 

✓ فرهنگ هویت یک ملت است. 

 

✓ فرهنگ حاشیه و ذیلِ اقتصاد نیست، حاشیه و ذیلِ سیاست نیست. 

بلکه اگر یک حرکت اساسی که در زمینه‌ی اقتصاد، در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی سازندگی، در زمینه‌ی فناوری، تولید و... میخواهیم انجام بدهیم، ملتفت لوازم فرهنگی آن باید باشیم. 

باید در همه‌ی مسائل آن نکته‌ی فرهنگی را در نظر داشت و نگذاریم که این از یاد برود. 

 

✓ فرهنگ یعنی باورهای مردم، ایمان مردم که امروز هدف و آماج دشمنان در زمینه فرهنگ، همین ایمان و باور مردم است. 

 

✓ ایشان در ادامه به اهمیت جلسه شورای فرهنگی عمومی اشاره کردند و مطالبی را در اهمیت این جلسات عنوان داشتند... 

 

🔰در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چگنی، آقای دکتر احمدی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن تشکر از دعوت مجموعه مدیریت شهرستان بابت حضور در این جلسه عنوان داشتند: 

 

✓ جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان در قالب برنامه هایی با بازه زمانی مشخص نیز جهت تسریع در برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضروری به نظر می رسد.

 

✓ در جلسات شورای فرهنگ عمومی چون که با ریاست و امضا بالاترین مقام شهرستان، امام جمعه و فرماندار، دبیر شورا که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشد و سایر روسای دستگاههای اجرایی برگزار می شود، بحث در خصوص سیاستهای روز، آسیبها، چالش ها و ... باید به صورت جدی دنبال شود و مصوبات این شورا نیز احصا و مکتوب شود.

 

✓ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر نقش محوری و مهندسی شورای فرهنگ عمومی در مناسبت های ملی و خاص، اظهار کرد: 

باید سیاستگذاری در همه مسائل روز در شهرستان ها و همچنین به مناسبت های ملی و خاص، با پیگیری جدی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تدوین و به صورت بسته در جامعه اجرا شود.

 

✓ احمدی افزود: تشکیل و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی با اولویت پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل، افزایش سرانه مصرف فرهنگی، فرهنگ کار و تولید و مباحث خاص و متناظر با آن، باید در دستور کار همه ادارات شهرستان قرار بگیرد و گزارشات آن صورت مکتوب ارسال شود.

 

💢 مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورخ ۱۴٠۲/۷/۱۲: 

 

۱. مقرر گردید جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان چگنی، چهارشنبه های اول هر ماه برگزار شود و همچنین در آن روز با حضور رؤسای همه ادارات شهرستان، نماز ظهر و عصر تحت عنوان «نماز وحدت» در مصلای شهر به جماعت اقامه شود. 

 

۲. مقرر گردید با برنامه ریزی مجموعه مدیریت آموزش و پرورش «زنگ گفتگو» در مدارس (در همه مقاطع) با دعوت از اساتید و نخبگان در ادارات و ارگانهای مختلف (از جمله نیروهای نظامی و انتظامی) دائر شود. 

 

۳. با توجه به در پیش بودنِ روز روستا و عشایر، مقرر گردید روز شنبه مورخ ۱۴٠۲/۷/۱۵ تمام مدیران محترم شهرستان در معیت امام جمعه و فرماندار محترم در دهستان تشکن حضور به هم رسانند و پاسخگوی مشکلات و دغدغه مردم در بخش مرکزی باشند.

 

 

✅ روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان چگنی

https://eitaa.com/Chegenii

 

🔘روابـط عمومی فـرمانداری چـگنـــی🔘

https://eitaa.com/farmandari_chegeni

b_300_0_16777215_00_images_7_IMG_20231004_165148_370.jpg

b_300_0_16777215_00_images_7_IMG_20231004_165155_201.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید