➰ نشست شورای قضایی استان با شورای اداری شهرستان چگنی برگزار شد

 

🔹امروز سه شنبه ۱۴ آذرماه اولین جلسه مشترک شورای قضایی استان با شورای اداری شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهواری ریاست محترم دادگستری استان به میزبانی فرمانداری چگنی برگزار شد.

 

➖به گزارش روابط عمومی فرمانداری چگنی: در آغاز این نشست فرماندار شهرستان چگنی ضمن خیر مقدم به اعضای شورای قضایی؛شاکله ای کلی از این شهرستان بیان نمودند.

 

➖افشین بازگیر با انتقاد از عدم استقرار بعضی از ادارات در این شهرستان توضیح داد:برخی از ادارات هنوز نمایندگی هستند و به اداره مستقل تبدیل نشده در حالی که ساختارها فراهم می باشد و این امر نیازمند همراهی و پیگیری شما ریاست محترم دادگستری استان دارد.

 

➖فرماندار چگنی ادامه داد:با وجود این همه معادن سنگ ولی صنعت و معدن بصورت نمایندگی اداره می شود و همین امر باعث انجام بسیاری از تخلفات و قاچاق سنگ شده است.

 

➖بازگیر ادامه داد:حقوق دولتی و مالیات این معادن بر اساس تناژ واقعی محاسبه نمی شود و به همین دلیل شهرستان چگنی از این قضیه متضرر شده است.

 

➖نماینده عالی دولت در چگنی تشریح کرد:زیر ساخت های شهرستان توسط تریلی های حمل سنگ به جد آسیب می بینند و همین امر باعث ضرر و هزینه های بالا برای ادارات می شود.

 

➖وی یادآور شد:در نیروی انتظامی شهرستان با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات روبرو هستیم که این مهم حتماً نیاز به تقویت و بازنگری دارد.

 

➖افشین بازگیر تعیین تکلیف اراضی ملی و طبیعی را از مطالبات اصلی مردم چگنی دانست و تصریح کرد:یکی از مسائل اصلی شهرستان این است که ۸۲ درصد اراضی شهرستان ملی و طبیعی است؛و صدور برخی از احکام قضایی باعث ایجاد نارضایتی ها شده است.

 

➖فرماندار چگنی عنوان کرد:ما نیروی انسانی لازم و تجهیزات کافی برای حراست از منابع ملی و طبیعی را نداریم و باید این اراضی در چارچوب قانون به افراد واگذار گردد.

 

➖بازگیر ادامه داد:کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان بصورت مرتب برگزار گردیده اما در حوزه منابع طبیعی نیاز به یک بازنگری داریم تا هم از این منابع محافظت کنیم و هم رضایت مردم برآورده شود.

 

➖فرماندار شهرستان چگنی با انتقاد از تصمیمات غلط مسئولان در ادوار قبل به بحث خشک شدن کشکان ورود و گفت: یکی از خواست های مردم چگنی مطالبه حق آبه است؛ حق آبه مردم چگنی بعلت سیاستگذاری های غلط نادیده گرفته شده است و همین امر باعث خشک شدن پنج هزار هکتار زمین آبی اطراف کشکان شده است.

 

➖ بازگیر گفت:به خاطر عدم توجه کافی به بحث حق آبه چگنی؛ در نقاطی دیگر زمین های دیم تبدیل به آبی شده اند اما در حوزه کشکان عکس همین امر اتفاق افتاده است.

 

➖نماینده عالی دولت در شهرستان چگنی گفت: پیگیری بحث حق آبه یکی از مطالبات اصلی مردم چگنی است و برای تحقق این مهم ورود ریاست محترم دادگستری استان ضروری است.

 

➖رئیس شورای تأمین چگنی افزود: ما در ویسیان و مرکز شهرستان دادگستری داریم اما در بخش شاهیوند مردم خواستار افتتاح و استقرار دادگاه عمومی در این بخش هستند و این امر باعث کاهش حجم پرونده ها در دیگر محاکم قضایی خواهد شد.

 

➖دکتر افشین بازگیر در پایان خاطرنشان کرد: از تعامل همکاری و همراهی ریاست محترم دادگستری و دادستان شهرستان با دیگر مدیران شهرستان برای تسریع در انجام امورات تشکر و قدردانی می کنم.

 

لازم به ذکر است که در این نشست مدیران شهرستانی هر کدام جداگانه کاستی ها و مطالبات خود را بیان نمودند.

 

[ سایت/ اینستاگرام/ ایتا ]

 

🔘روابـط عمومی فـرمانداری چـگنـــی🔘

https://eitaa.com/farmandari_chegeni

b_300_0_16777215_00_images_IMG_20231205_160517_849.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید